Content Writing

Content Writing innebär att vi hjälper dig med att skriva SEO-optimerat innehåll till din webbsida. Genom att ha välskrivna texter, med rätt struktur och sökord som passar sajten, så stärker du din sidas auktoritet. Det gör att sidan rankar bättre i sökresultaten.

Fokusera på SEO-vänligt innehåll

Innan man skriver innehållet till sin webbplats bör man göra en sökordsanalys och bestämma vilka sökord man ska fokusera på i texten. Det är viktigt att varje undersida har ett eget ”ämne” och fokuserar på varsitt sökord, annars blir det svårt för besökaren att hitta det man letar efter att lösa. Dessutom kan Google bli förvirrad. Så det bästa är att hålla en röd tråd och fördela sökorden mellan undersidorna. När man har bestämt sökord för varje sida är det bara att sätta igång att skriva.

Detta bör du tänka på när du ska skriva content

  • Titel (H1) – Varje sida ska ha en huvudrubrik, en informativ titel som heter H1. De ska spegla vad sidan handlar om. Gör inte titel för lång.
  • Underrubriker (H2, H3, H4) – Gör inte för långa stycken. Dela upp texten med underrbriker. Efter H1 kommer H2 och därefter H3. De är de viktigaste. Beroende på hur lång din text är kan du även behöva klämma in H4 och H5, med det är inte lika viktigt.
  • Sökord – Använd ditt sökord naturligt flera gånger i texten, men inte för mycket. Här gäller det att du hittar en balans som passar längden på din text.
  • Håll dig till ämnet – Många har en tendens att spåra ur när de skriver, vilket gör det svårt för både Google och läsaren att förstå vad texten handlar om.
Rulla till toppen